Translate

söndag 10 juni 2012

När det inte blir som man tänkt sig

I flera veckor har jag känt nervositet och olust över att jag skulle jobba igår. Jag kände mig osäker på om jag skulle klara av det med tanke på att jag har känt mig lite sämre de här veckorna. Dessutom var det ett 4-timmarpass och att jag skulle vara ensam över lunchen gjorde inte att det kändes bättre. Men trots det gick jag till jobbet på lördagen och kände mig ovanligt lugn. Jag har helt underbara kollegor och det kändes så bra att komma och jobba. Det var jättemycket folk men jag höll hela tiden fokus och stressade inte upp mig. Jag gick in i personalrummet en gång mellan några kunder och andades några djupa andetag och tog ett glas vatten för jag kände att jag började spänna mig men det tog en halv minut och sedan var jag redo igen. Det var så mycket folk att min kollega inte hann ta en ordentlig lunchrast så jag erbjöd mig att stanna ett tag till, inte för att jag kände att jag var tvungen utan för att jag kände att det fungerade och att jag skulle klara det. Istället för att jobba de 4 timmar som jag fasat så för jobbade jag istället 5 timmar och kände mig hela tiden lugn och harmonisk. Det var roligt att jobba helt enkelt.

Efter träffade jag M och Jonas för en filmkväll och visst var jag trött, men jag kände mig trött på ett skönt sätt, inte utmattad som jag har känt en del tidigare. Vid halv 1 följde jag och M Jonas till bussen och sedan gick vi hem till M igen. Då mötte vi en älg som var ute och sprang över vägen, helt sjukt vad stora djur de är. Jag försökte få en bild men det var alldeles för mörkt, det var ju inte direkt så man gick närmre heller haha.

Idag har varit en slappdag och det förtjänade jag efter gårdagen men nu på kvällen fick jag för mig att träna så jag har kört ett träningspass hemma i rummet med lite improviserade redskap. Mitt rum som jag städade så fint i torsdags är nu dock belamrat med mina "träningsredskap" så det blir lite undanplock innan duschen. Jag ska banne mig ha det fint hela sommaren nu ;)

Hoppas ni har det bra.
Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar