Translate

måndag 9 juli 2012

När man har nått botten finns det bara en väg att gå

Igår var en hemsk dag även om den blev bättre på kvällen. Jag kände det som om jag hade tappat fotfästet helt. Men, det har jag inte. För idag vaknade jag med ett leende på läpparna och har gjort allt för att dagen skulle bli så bra som möjligt. Jag har varit och hälsat på min syster och man och min älskade lille systerson och samlat styrka och även om jag har känt oro så har det inte tagit överhanden eller fördunklat min lycka.

Jag känner mig stark, jag känner mig redo att kämpa. Jag tänker inte falla ner i det svarta hål jag en gång har varit i. Jag har kommit för långt för det. Jag kanske kommer ha dåliga dagar men jag ska banne mig inte låta dem hindra mig att göra det jag vill göra. Från och med nu ska jag satsa 110% på att bli av med ångesten för alltid. Jag ska inte stoppa den från att komma, jag ska bara inte låta den hindra mig och till slut kommer jag inse att det är jag som har makten över den, inte tvärtom. För en sak ångesten inte tänkte på när den kom till mig är att jag är jävligt envis. Det är inte lätt att få mig att lägga mig.

Så ångesten- prepare yourself for the fight of your lifetime.

7 kommentarer:

  1. Heej!

    Förlåt om jag stör, men tänkte bara fråga om jag kan få lite hjälp från dig skulle verkligen behöva det. Skulle du ha något intresse att hjälpa till i modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer. Även ett inlägg hjälper mycket för att få modeforumet mer levande. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg men inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen. Tack för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Du har inte skrivit på länge, hur mår du? tänker på dig!
    Kram Nathalie! (nathalienilsson87@hotmail.com)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej tjejen! Vad gullig du är! Jag mår inte särskilt bra tyvärr och jag tror att det är därför jag inte har orkat skriva. Men jag håller på med medicinbyte nu så jag hoppas det blir bättre senare. Kram!

      Radera
  3. Hej,
    va peppad man blir av ditt inlägg =)
    Hoppas du mår bra o att d e ok att jag delar med mig av lite info =)

    http://mind-set.se/artiklar/hur-man-behandlar-aangest
    http://mind-set.se/artiklar/aangest-behandling-6-goda-raad-for-att-minska-din-

    Kram
    //Maria

    SvaraRadera
  4. Så bra att du aldrig låter ångesten hindra dig. Det är den rätta vägen att gå. Har själv haft social fobi i mer än 40 år men blivit bra nu :-) tre år tog det. Tufft jobb men verkligen värt det. Du kan läsa om min historia här om du vill.
    http://www.tinastankar.se/2013/09/hakans-resa.html?spref=fb

    Lycka till och kämpa på

    kram Håkan

    SvaraRadera
  5. Jag blir så glad av ditt "jävlar anamma" tjejen!
    Du kommer till sist att bli av med din ångest med den styrkan!

    Lycka till på din livsresa!

    Om du vill får du gärna läsa lite om min resa- jag har mått som dig och tagit mig ur det.

    Kramar till dig!

    Tina

    Min blogg: http://www.tinastankar.se/

    SvaraRadera