Translate

måndag 18 juli 2011

Morgonångest

Det värsta är när jag vaknar med en massa ångest. Oftast är det på förmiddagen jag brukar må som bäst så därför är det sjukt jobbigt att vakna och känna att den redan är där.

Idag vaknade jag med en massa ångest och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Jag känner bara för att lägga mig igen och gömma mig men jag vet att det inte är ett bra sätt. Jag känner mig sjuk trots att jag antagligen inte är det. Mina negativa tankar kommer upp också. Jag brukar tänka att hela dagen kommer att bli hemsk och att jag bara ska stå ut tills jag lägger mig igen, men det är inte rätt.

Många dagar när jag har haft en hemsk morgon så har det vänt och jag har fått en helt fantastisk eftermiddag eller kväll. Det jag inte ska göra är att sitta inne och låta ångesten styra mig, då blir det aldrig bättre. Det är när det är som svårast som det är viktigast att kämpa. Jag kan inte bara kämpa när jag har "bra dagar", det är ingen utmaning.

Så, upp på hästen igen ;)
Kram Emma

2 kommentarer:

  1. Hej Emma!
    Nuförtiden tycker jag verkligen om att läsa din blogg. Känner igen mig i det du skriver. Skönt att veta att man inte är ensam. ^^ Jag vaknade med total mega-morgonångest i måndags och trodde inte att jag skulle klara dagen men jag kämpade mig upp, tog mig till och med till jobbet och jobbade. Även om det kändes svårt. Men precis som du skriver så blir det ju inte bättre om man bara går hemma. Man måste liksom Göra nåt. ;)

    hoppas dagen vände för dig!

    kramar
    Lisa Karlsson

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa! Kul att höra av dig! Det glädjer mig att du tycker det, det är det som är meningen :) Härligt att du klarade av att gå upp till jobbet, man kan göra mycket med viljestyrka.

    Kramar!

    SvaraRadera