Translate

tisdag 3 april 2012

Åta busch

Igår hade jag en riktigt bra eftermiddag/kväll. På morgonen var jag och tränade men jag hade absolut ingen ork så det blev väldigt segt. Sedan kom min stödperson och vi tog en liten promenad, sedan satte jag igång att städa och diska och även om det inte är klart i rummet så har jag kommit en bra bit.

Men det stora som hände igår var att jag tog bussen ner till stan ALLDELES SJÄLV. Jag vet, det låter som en skitsak men jag har inte klarat att ta bussen någonstans på typ..ett år eller någonting. Nu har jag åkt lite buss med min stödperson men det är stor skillnad att faktiskt kunna ta den själv när man ska någonstans. Sedan fikade jag med en massa goa teaterkompisar och sedan gick jag och M hem från stan tillsammans. Bara det att jag kunde ta bussen ner, njuta av att sitta med kompisar på ett café och sedan veta att jag var tvungen att ta bussen eller gå hem är helt fantastiskt att jag klarade. Det hade inte fungerat alls för bara någon månad sedan. Det är fantastiskt skönt att känna att det går framåt. Nu ska jag verkligen försöka utnyttja den här bra händelsen och åka mycket buss så det inte bara rinner ut i sanden. Vem vet, jag kanske känner mig redo att ta pendeln en bit snart :)

På kvällen gjorde jag och M i ordning min nya fina byrå. Den hade fått lite små skavanker på vägen hem så vi fixade till dem och fixade även till saker som skulle kunna gå sönder i framtiden. Den ser jättefin ut. Idag ska jag ägna dagen åt att ringa försäkringskassan, csn, skatteverket, vuxenpsyk...ja, alla möjliga ställen för att ordna saker så jag kan få lite inkomst igen.

Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar