Translate

fredag 23 mars 2012

Våren

Både igår och idag har det varit helt fantastiskt väder. Det har varit fullt solsken och väldigt varmt. Nu har verkligen våren kommit på riktigt. Jag gillar mycket bättre när vädret håller i sig några dagar för det tar ett tag för mig att vänja mig vid solen och just nu är det bättre om den bara lyser hela tiden så jag inte behöver få en chock varje gång den tittar fram ;)

Torsdagen var ganska tuff. Det var kämpigt att komma till psykodraman och vi tog upp många jobbiga saker som självbild, självkänsla och krav som man har på sig själv. Det är verkligen bra saker att ta upp men det är jobbigt när man inser vilken syn man har på sig själv. Jag har så höga krav att de är fullkomligt omöjliga att nå upp till. Jag tror inte att någon människa kan nå upp till dem. Jag har ganska höga krav på min omgivning också. Jag förväntar mig att alla ska försöka att göra sitt bästa men jag har förståelse för omständigheter som gör att man inte alltid kan vara på topp. Det har jag inte förståelse för med mig själv. Men jag vet vad jag har att jobba med i alla fall.

Idag har jag träffat min stödperson och vi gick och handlade så nu är kylen full igen. Det var så varmt att jag fick ta av mig jackan. På eftermiddagen kom M och Stefan förbi och vi picknickade i solen på tomten med jordgubbar och flädersaft. Hur mysigt som helst. Efter det åkte jag till orkestern och det var riktigt kul. Vi har fått nya noter som är ganska svåra men jag känner mig sugen på att ta mig an dem. Jag vet att jag klarar dem om jag övar och det blir så mycket roligare när man verkligen kan dem och kan spela ut.

Hoppas det blir en fin dag imorgon med.

Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar