Translate

torsdag 8 mars 2012

Magont

Idag har jag faktiskt inte varit på psykodraman. Anledningen var att jag hade otroligt ont i magen och helt enkelt inte orkade. Det känns trots allt bättre att stanna hemma av fysisk än av psykisk anledning. Jag tror att jag får så ont i magen av min medicin mot käkledsinflammationen för varje dag sedan jag började med den har jag bara fått mer och mer ont i magen.

Men nu på kvällen var det ett tag sedan jag tog medicinen och nu känner jag mig toppen igen. Konstigt det där. Men jag får glädja mig med att det bara är några dagar kvar till jag får sluta med den medicinen. Nu ska jag se om jag kan plugga lite, jag både pluggar och städar bäst på kvällen. ;)

Hoppas ni har det bra!
Kram Emma

3 kommentarer:

  1. Hej Emma!
    Jag heter Stefan och hittade hit genom att söka på "pain" "käke" :) Så jag tänkte att jag slänger iväg en kommentar eftersom jag läste några av dina inlägg och kände igen mig väligt precist.

    Jag har haft svårt med ångest i 15 år ungefär och när jag försökte sluta med min medicin i somras så gick det väldigt snett. Jag började igen och har haft nån slags käkvärk av o till efter det, förutom den "vanliga" ångesten som poppar upp då o då. Jag försöker förstå om det kan vara medicinen som orsakar detta även om jag inte känt det innan dess att jag försökte sluta. Vad beror käkledsinflammation på o hur känns det?

    Det sägs att det är så många som lider av ångestrelaterade problem men jag hittar inte någon i min vardag, som lider av liknande som du o jag. Har du någon med likadana problem som du kan diskutera och spekulera med om dina ångestproblem? för jag hittar ingen iallafall :) Det vore nog skönt att snacka med någon som vet hur det känns.
    /Stefan

    SvaraRadera
  2. http://www.facebook.com/stefan7709

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt att du hittade hit :) Ja du, det är en bra fråga men jag tror kanske snarare att det beror på att man är så spänd när man har ångest. Även om man inte tänker på det själv så är det lätt att spänna sig i axlar och käke. Både vissa mediciner och själva ångesten kan göra att man börjar gnissla tänder och det är det jag har gjort. Antagligen är det en lång tids spänning i käken som gav käkledsinflammationen. Jag hade väldigt ont och kunde knappt öppna käken och blev svullen så det märktes väldigt tydligt att det var något fel.

    Jag pratar jättegärna med dig men min facebook är tyvärr privat. Jag ska se om jag kan ordna någon mailadress eller något till bloggen så man kan diskutera lite mer privat men tills dess får du jättegärna fortsätta läsa och kommentera. Ha det jättebra!

    Kram Emma

    SvaraRadera