Translate

tisdag 6 mars 2012

Får vi följa med?

Jag måste bara säga att jag fullkomligt älskar Filip och Fredriks program "Får vi följa med?". Alla som inte har sett det borde se det för det är så äkta och mysigt. Det finns så mycket olika slags människor och det är så härligt att se alla människor de träffar.

Jag har bestämt mig för, kanske lite inspirerad av programmet, att jag verkligen ska vara precis den jag är. Jag ska försöka att inte döma människor men framför allt ska jag inte döma mig själv. Om jag tycker något är fel ska jag säga ifrån och om jag är glad så ska jag visa det, precis så mycket jag vill. Och jag ska också visa när jag är rädd, om jag vill det. Det är kanske en lätt sak att säga för man är så bunden av olika krav, och normer och regler hur man ska bete sig finns inpräntat så djupt. Men jag kan bli vad jag vill, jag kan göra vad jag vill och jag ska försöka njuta av mitt liv. Det kommer finnas rädsla, det kommer finnas sorg men det kan jag ta om jag får lyckan och kärleken också. Och det är egentligen bara jag som kan bestämma hur jag ska se på saker och ting. Det betyder inte att jag ska leka glad hela tiden utan det betyder att jag ska ha ett positivt synsätt och sluta värdera mig själv.

Det är en långtgående plan och det kommer att ta tid att komma dit och kanske kommer jag aldrig uppnå det fullt men jag ska göra mitt bästa. Vad är meningen med livet om man inte har som mål att bli lycklig? Alla mår dåligt och det är okej- men målet måste ändå vara att må bra så småningom, när man är redo.

Ja, kanske lite flummigt men det får det vara. Jag tror ni förstår vad jag menar.

Massa kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar