Translate

torsdag 2 februari 2012

Pussel

Idag blev det en sen träning som gick jättebra. Jag var med på ett pass (coreboll) och sprang i 30 min så det var längre tid än jag brukar. Innan det hade jag psykodrama och det var riktigt jobbigt den här veckan med men jag måste stå ut. Det blir bättre.

Ibland tänker jag mig själv som ett pussel. Ett pussel utan en klar bild och som alltid går att bygga på. Men jag hade lagt hela mitt pussel fel och när jag insåg det var det enda jag kunde göra att sönder hela och börja om från början. I psykodraman och genom andra saker så hittar jag rätt sätt att lägga pusslet och nu har jag lyckats bygga upp en liten grund. Det är långt ifrån klart och det kommer att ta tid, men nu är jag noggrann. Jag lägger inte en bit som jag tror passar och sedan går vidare utan jag tittar noga på varenda bit. Jag har varit för snabb innan och trott att jag har lagt det rätt men det har saknat hela grunden och därför har det kunnat falla så djupt.

Jag kommer att lägga bitar fel och jag kommer att få göra om saker, men jag hoppas att jag kan hitta alla bitar till min självkänsla så att den är intakt även när jag måste ändra på andra bitar.

Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar