Translate

söndag 5 februari 2012

Osäkerhet

Halva den här veckan, ungefär från onsdagen så har jag känt mig väldigt osäker. Jag känner mig osäker på mig själv och om jag klarar det här. Det är en hemsk känsla för det gör givetvis att man inte klarar lika mycket som om man hade trott på sig själv. Jag har mått dåligt när jag har varit ensam hemma och det är ganska länge sedan jag kände det så. Innan har jag känt mig ganska trygg om jag har varit hemma när jag har varit ensam. 

Men det är väl där det största problemet är. Jag har ingen grundtrygghet, jag känner trygghet i platser eller i andra människor istället för i mig själv. Jag vill väldigt gärna vara positiv hela tiden och det är nog därför jag inte har uppdaterat bloggen lika frekvent för nu känner jag mig inte positiv. Jag känner mig trött, irriterad och ångestfylld. Jag är livrädd att det jag har byggt upp ska falla. Det är förbannat jobbigt att det ska ta sådan tid att bli frisk, tycker ni inte det? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar