Translate

tisdag 20 december 2011

Konsert

Det blev aldrig något inlägg igår, ledsen för det men jag hade lite mer att göra än jag trodde. Nu har hemteam precis varit här och jag kommer att börja träna redan på torsdag. Vi ska ta promenader, åka buss, handla och allt annat som jag har svårt för att göra. Jag är lite nervös men jag tror att det kommer att bli bra. Men nu är det dags att berätta om helgen och min vinst :)

I lördags spelade och sjöng jag på en konsert. Jag spelade i orkestern och sjöng en trio med två andra tjejer. I fredags var jag helt säker på att jag inte skulle klara det. Två tjejer som egentligen skulle varit med blev sjuka och helt plötsligt var jag ensam på min stämma. Egentligen har jag inget problem med det, men för ångestens skulle gillar jag att ha säkerheten att det faktiskt skulle fungera även om jag inte skulle kunna vara med. Jag var yr på repet och när jag kom hem fredag kväll så hade jag så mycket ångest och dåliga tankar att jag undrade vad fasen jag hade gett mig in på. Jag funderade på om jag skulle hoppa av eller vad jag skulle göra men jag bestämde mig för att sova och se hur det var nästa dag.

Lördagen var inte ens i närheten av fredagens dåliga form. Jag åkte och genrepade och sedan helt plötsligt var det konsert. Jag tror inte riktigt jag hann förbereda mig och i det fallet tror jag att det var till min fördel, för att förbereda sig för mig betyder oftast att tänka på alla hemska saker som kan hända vid olika tillfällen. Jag var nervös, mycket nervös och eftersom sångnumret var det sista på konserten och vi i orkestern satt på scen hela tiden så var det mycket väntan och tid att tänka. Men jag valde vad jag skulle tänka på och även om jag var nervös så var det på ett normalt sätt och inte på ett ångestfyllt sätt. Det var så otroligt skönt att klara av den prövningen, att stå på scen är någonting som jag egentligen älskar och att kunna göra det igen betyder mycket för mitt självförtroende. Av någon anledning klarar man alltid lite mer än man tror :)

En glad Emma efter en lyckad konsert

1 kommentar:

  1. önskar att jag kunde varit där!! vilket fint halsband förresten :)

    SvaraRadera