Translate

torsdag 22 december 2011

Boendestödjare

Idag har jag haft mitt första riktiga tillfälle med min boendestödjare. Hon ska alltså hjälpa mig med att göra saker jag känner att jag inte klarar av så att jag så småningom ska klara det själv. Hon tränar lite med mig helt enkelt. Idag gick vi till affären och handlade lite mat. Det är något som jag inte har gjort på väldigt länge utan att ha bilen med mig. Det gick faktiskt väldigt bra. Klart jag är lite spänd men hon är väldigt trevlig och lätt att prata med så jag hinner inte tänka så mycket. Bra det :)

Jag var lite rädd att det skulle kännas stelt och konstigt men det gör det inte alls. Hon är bara 5 år äldre än mig och när vi går känns vi nästan mer som vänner men det är ändå en trygghet för jag vet att hon vet precis vad jag har för problem och hur hon ska ta hand om mig om det skulle bli jobbigt. Jag tror att det här kan bli riktigt bra. Hur bra som helst att kommunen kan erbjuda det.

Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar