Translate

lördag 26 november 2011

Tröttheten

Är det någon mer än jag som känner att det är väldigt tungt att gå upp på morgnarna nu och att det mesta är väldigt tungt? Den senaste veckan har jag varit fruktansvärt trött, mycket mer än vanligt. Jag kanske reagerar extra starkt eftersom jag har något slags utmattningssyndrom men jag upplever att det är fler som är trötta nu. Är det så att man är extra trött just nu? Jag har ofta upplevt att man har varit riktigt trött och seg strax innan jul.

Men men. Jag ska se om jag kan ta mig ur den här dvalan och komma igång att julstäda lite. Det kan behövas :)
Kram

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Brukar läsa din blogg ibland.
    Jag lider själv av depression och ångest.
    Har vart fruktansvärt de sista veckorna och min starka medicin verkar inte ens göra nytta.
    När ångesten kommer krypande vill jag bara fly. Bort från allt, bort från nu!
    Hösten känns så fruktansvärd, allt är mörkt och dystert och inget känns kul.
    Ofta tänker jag att jag är glad om jag överlever till våren, då ångesten är som störst ekar självmordstankarna.....
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Först och främst vill jag säga att det är kul att du läser min blogg. Sedan vill jag säga att det är synd att du mår som du mår. Jag vet att det är riktigt tungt ibland. Vissa dagar är bara att uthärda och det är klart att tankarna på att bara slippa undan kommer. Men det är skillnad på att tänka tanken och att faktiskt göra det. Du kommer klara det här och det kommer komma dagar när du känner att det är värt att leva. Håll ut även om det är tungt. Ta hand om dig <3

    SvaraRadera