Translate

torsdag 24 november 2011

Att övervinna sina rädslor

Idag hade jag en riktigt tuff dag. Jag vaknade med ångest och var så fruktansvärt rädd efter gårdagen. Jag känner mig alltid orolig för psykodraman. Det är väldigt jobbigt att ta tag i sina känslor och visa dem. I alla fall så pratade jag med M och Rebecka och de lyckades få mig att försöka åka dit i alla fall. Jag hade kanske inte gett upp själv heller men det är så skönt att ha någon att prata med som kan hjälpa till att bryta de negativa tankebanorna. Det är så lätt att de tar över.

I alla fall så bestämde jag mig för att kämpa mig iväg till psykodraman om det så bara skulle vara att jag gick in och sedan åkte hem igen. Men det gick och jag stannade från början till slutet. Det är sjukt hur mycket man kan klara av med bara viljestyrka. Jag vill bli frisk, därför klarade jag det.



Jag är glad och nöjd och nu ska jag bara mysa resten av kvällen innan jag lägger mig.
Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar