Translate

söndag 16 oktober 2011

Föräldrafritt

Idag har mina föräldrar varit borta och eftersom jag har lite separationsångest tycker jag alltid att det är lite jobbigt när folk är mer än en halvtimme iväg men det gick bra och jag kände mig okej. Men inget lugn håller i sig för evigt. På eftermiddagen märkte vi att min systers fötter hade svullnat upp under stortån och hon hade utslag på ovansidan av fötterna. Efter att vi hade ringt 1177 så bestämde vi oss för att åka in till akuten. Jag tror att jag mådde absolut sämst av oss två för :

1. Jag hatar sjukhus och tycker det är jätteobehagligt att vara där
2. Jag blir jätteorolig för småsaker
3. Jag får panik av oförutsedda händelser
4. Jag gillar rent allmänt inte att åka hemifrån och speciellt inte då någon kan komma och hämta mig om det skulle gå åt helvete

Ja, jag vet. Jag oroar mig för mycket, men jag fick ta mig i kragen och åka iväg med henne. Efter ca. 2 timmar på akuten får vi reda på att det antagligen är nässelutslag av förkylningen och att hon ska ta en allergitablett och komma tillbaka om fötterna skulle bli lila eller blåa. Så nu är det enda jag hoppas på att fötterna ska hålla sig normalfärgade så jag slipper kasta mig iväg mitt i natten också ;)

Ledsen?
Inte denna gången, men fasen vad det svider ;) 










Nu på kvällen har jag myst med M och syskonen framför "Fångarna på fortet" och vi lagade hamburgare till middag. Inte helt fel att äta men desto jobbigare att hacka löken. (Därför jag alltid ger den uppgiften till M om jag kan, men säg inget till honom) ;) Nu är det dags att sova dock.

Godnatt och sov gott!
Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar