Translate

söndag 16 oktober 2011

Anders Bagge

Jag letade lite på internet för att jag fick veta för ett tag sedan att Anders Bagge har lidit av panikångest. I flera år har han känt sig låst i sitt hem och sin studio och vändpunkten kom när han vågade tacka ja till Idol. Jag tycker att det är bra när "kända" personer går ut med att de har haft psykiska problem för det tror jag skapar en annan syn på det. Man behöver inte vara psykiskt "störd" för att man har psykiska besvär. I alla fall så hittade jag ingen jättebra intervju men jag hittade den här där han pratar lite om panikångesten men där han kritiserar BWO med orden: "Det är det sämsta jag vet. Jag tycker det är sånt ihopsatt koncept, gör riktig musik för fan." 


Bildkälla: aftonbladet.se
Intervjun gjordes 2008 men det är lite roligt nu med tanke på att han sitter med Alexander Bard i Idol-juryn ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar