Translate

onsdag 7 september 2011

Räfvenlägret

I slutet av augusti var jag i Källsjö med M och helgen den veckan så åkte jag på musikläger i Åkulla. Samma dag som jag skulle åka dit var jag riktigt nervös och hade det jättejobbigt. En sak som jag har väldigt svårt för är när jag inte har en fast punkt. Jag menar att åka till Källsjö eller Eskilstuna kan också vara jobbigt men där har jag i alla fall en alternativ "trygghetszon" i form av de husen som jag har varit i flera gånger innan. Att åka till ett förhållandevis okänt ställe och inte ha den där trygghetszonen är fruktansvärt svårt för mig, även om det inte är så långt hemifrån. 
Var är det tryggt om inte här? 

Själva lägret blev faktiskt jobbigare än vad jag hade räknat med. Hela grejen att ha fasta tider att passa, gemensamma måltider blev för mycket. Det var som om alla krav jag som jag hade och som gjorde att jag mådde dåligt tidigare bara hopade sig och höll på att kväva mig. På lördagseftermiddagen orkade jag inte vara med på repet och låg på rummet, full av ångest och grät. Jag var riktigt nära att åka tillbaka till Källsjö men mamma och Emelie lyckades få mig att orka kämpa i alla fall till kvällen. Jag vet ju att jag alltid har en eftermiddags-dipp även om den här var värre än de som har varit den sista tiden.

Räfven in action. Här kan du lyssna på Kajutan Blues med Räfven som vi spelade på lägret.
Sjukt skön och kommer igång ordentligt efter 2 min.
Efter ett samtal till M (där han påminde mig om att alla krav jag känner är påhittade av mig själv och att det inte finns någon på ett musikläger som ställer några krav på mig) och middag kände jag mig mycket bättre. Jag hade kul hela kvällen, lekte lekar och grillade korv och var så glad att jag hade stannat. Nästa dag var det rep igen och konsert. Repen gick jättebra och även om konserten var ganska kämpig så klarade jag av det. Så även om det känns för jävligt ibland så kan det alltid ändras och leda till något gott. Det var sjukt kul att spela med Räfven och jag träffade många goa människor. Och nu vet jag att jag klarar av läger med :)

Sista delen i min Källsjöresa kommer upp imorgon ;) Godnatt vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar