Translate

måndag 5 september 2011

Resan till Källsjö

Innan jag skulle åka till Källsjö var jag ganska nervös. Det var länge sedan jag åkte så långt utan mina föräldrar. Jag kände mig säker på att jag skulle klara av det så länge jag kom dit men jag var riktigt osäker på om jag skulle klara resan dit. Men det blev en riktigt positiv överraskning. Faktum med att det knappt var jobbigt alls. Den mesta av resan var trevlig, vi stannade t.o.m. på vägen för att ta lite kort. Det trodde jag inte för om jag väl har kommit iväg vill jag oftast bara komma fram så snabbt som möjligt. 
Hästar i Rolftorp
Vid sjön i Källsjö
När vi väl hade kommit fram var det inte heller jobbigt. Vi spelade pingis, boule och lagade mat. Jättemysigt. På kvällen satte vi på en film och sedan gick vi och bastade. Det var underbart skönt och när det blev för varmt sprang vi ut till poolen och doppade oss. 
Poolen
Även nästa dag var riktigt bra och vi spenderade en del av den på Gekås i Ullared. Sedan åkte vi hem, kokade rönnbärsgelé och spelade multinational. Det är så mysigt att bo med bara M. Vi hjälps åt med allt så det blir trevligt att laga mat och inte ens diska är så jobbigt. 

På fredagen var det dags för mig att åka på musikläger i Åkulla men innan jag åkte hann vi med att ta ett dopp i sjön. Kanske inte jättevarmt men definitivt uppfriskande. Lägret kommer i ett inlägg imorgon så tills dess får ni hålla er :) 

Många kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar