Translate

onsdag 13 juli 2011

Sitter och tittar på fotbolls-VM nu. Ganska spännande, eller hur? I alla fall tänkte jag ta halvlek till att blogga lite ;)

Idag har jag skrapat och målat lite fler utemöbler. Det håller på att bli riktigt fint. Bara översidan på bordet kvar nu :)

Mina andra små projekt går också bra. Det växer hur bra som helst i min rabatt nu. Jag önskar att jag kunde blomma lika snabbt..

                                                                               



                                                                               
                                                                                        Jag fick ett trevligt samtal av en kompis idag också. Även om jag själv har svårt att ta initiativ ibland så är det så roligt att höra av vänner. Jag blir på så mycket bättre humör. Jag får se till att bli bättre på att höra av mig även om jag mår dåligt. Jag vill inte besvära bara. Det känns som jag drar ner alla andra när jag mår dåligt. Jag vet...negativt tankesätt, får ändra på det. ;)

Nu är det för spännande i matchen för att jag ska kunna blogga mer. Lägger in ett par bilder från när jag och M spelade minigolf i måndags. Sedan blir det att titta på matchen ordentligt igen.


Kramar Emma

3 kommentarer:

  1. Åh Emma, du anar inte vad mycket du hjälper mig med vad du skriver. För jag har verkligen mått uselt vissa dagar den här sommaren och just det där med negativt tankesätt. När du skriver om det förstår jag att det är precis så jag tänker ibland också! Som "varför skulle mina vänner vilja umgås med mig om jag bara pratar om mina problem?" eller "de är säkert bara trötta på mig" eller "jag besvärar dom bara om jag hör av mig". Men det gör man inte. Och man måste inse det. Men det är svårt om man har en dag eller stund under en dag då man liksom halkar ner i den skåran igen och tänker negativt. Jag hoppas du kämpar på med allt. Jag gör det varje dag.Vissa dagar är bättre, andra sämre. Och jag ska fortsätta läsa din blogg. ^^ It helps me a lot. :)
    kramar
    Lisa K (f.d. estet)

    SvaraRadera
  2. Tack Lisa :') Ja, oftast förstorar man problemen och då blir det bara värre. Det är svårt att tänka positivt om man är i en situation som man inte är nöjd med men de negativa tankarna gör ingenting bättre.

    Man får tillåta sig själv att vara negativ också men det får inte bli en vana.

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej igen Emma. Visst förstorar man mycket av det man går och tänker på! Sånt gör att man oxå blir irriterad på sig själv. Ofta så vänder och vrider man så mycket på tankarna att det resulterar i ofattbar ångest. I sådana lägen bara måste jag prata med någon om det. Annars så lindar jag in mig i de negativa tankarna. Och visst ska man tillåta sig o tänka sådana tankar också, det man behöver öva på är ju hur man ska Hantera sådana situationer. Lära sig att hantera dem rätt. :)

    kramar
    Lisa

    SvaraRadera