Translate

tisdag 21 juni 2011

Tankens påverkan

Idag har jag jobbat mycket med att inte tänka så mycket utan bara göra. Det är aldrig bra att tänka efter om man lider av förväntansångest, det blir liksom aldrig bättre då. Dessutom har jag känt att mina tankar den sista tiden har varit fyllda med mycket ångest och negativa föreställningar. Tankar har möjlighet att få en att må bättre men när en deprimerad, ångestfylld person tänker och analyserar så blir det sällan bra har jag märkt. Därför tänker jag att jag bara ska försöka att inte tänka så mycket, det är som det är, det är såhär nu och det kommer inte vara såhär för alltid...that's all I need to know. Lättare sagt än gjort, eller hur? :)

I alla fall så har jag tagit blodprov idag, varit och kollat på stolar till vårt kök och tagit en promenad, det är mer än jag har gjort de senaste dagarna. Jag har haft ångest, jag har klarat av det och jag har inte mått sämre än när jag har suttit hemma hela dagen. Jag har dessutom jammat med fiolen med min lillebror på kontrabas, vi gjorde en riktigt bra basstämma till Idas sommarvisa haha :) Och han har gjort en jättefin fågelskrämma som ska hålla borta fåglarna från mina jordgubbar. Jag hjälpte till att göra den regntålig.
Ganska liten men desto tuffare ;)

Imorgon blir det besök hos läkaren på VPM. Konstigt att man kan ha så mycket ångest över att gå till ett ställe där man ska få hjälp med sin ångest, skevt. Men jag hoppas i alla fall att vi kan komma fram till något som kan hjälpa för det fungerar inte som jag har det nu.

Sov gott ni som kan
Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar