Translate

onsdag 22 juni 2011

Medicinbyte igen

Nu har jag varit hos min läkare på VPM. Jag tycker att hon är bra, hon lyssnar på mig och hon bryr sig. Beslutet har blivit att jag ska byta tillbaka till min gamla medicin cipralex. Venlafaxin har inte fungerat som önskat och även om jag inte mådde helt bra med cipralex heller så känns det ändå som jag var någorlunda stabil med den.

Istället för att riskera att sätta in en ny medicin ska jag alltså i kombination med avslappning, träning och KBT försöka med min gamla igen. Jag tror att det kommer att bli bra. Skulle det kännas som jag inte mådde bättre ändå får man väl testa med ännu en ny medicin men det känns skönt att få landa lite emellan i alla fall. Dessutom blir jag mer och mer tveksam på vad medicinen egentligen gör. Mest handlar det ju faktiskt om mig själv och vad jag gör.

Så nu blir det nedtrappning  och upptrappning igen. Hoppas att biverkningarna inte blir lika jobbiga som med den här medicinen bara.

Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar