Translate

tisdag 28 juni 2011

Sool!

Jag älskar sol. På våren så gör jag allt för att undvika den men när jag väl har vant mig så älskar jag den :D Mitt humör går verkligen upp och ner med vädret haha. 

Just nu är jag ensam hemma. Vi håller på att öva på det. Jag vet att det låter som om jag är 3 år men när man mår dåligt så vill man inte vara helt ensam, i alla fall inte jag. Det gör att jag har utvecklat ett väldigt väl genomarbetat säkerhetsbeteende. Eftersom vi är en stor familj så är det oftast någon hemma men om det inte skulle vara det så ser jag gärna till att M är här eller att någon kompis kommer över. Jag ser hela tiden till att jag inte behöver vara själv. 

Men för att ta mig ur det här så måste jag lita på mig själv och att det faktiskt är jag som klarar av det. Jag tänker ofta: Åh, vilken tur att M var här, annars kunde det gått riktigt illa... eller liknande. Men jag måste lära mig att jag inte dör även om jag är ensam och att det faktiskt är jag och inte någon annan som kan hantera mina ångestattacker. För vad gör jag oftast när jag får ångest? Jag drar mig undan. Jag stänger in mig någonstans där jag får vara ifred och andas och lugnar ner mig själv. Jag tar alltså tag i det själv men ändå är jag så beroende av att någon annan ska vara där och "hjälpa" mig. Jag är inte helt logisk ;)

I alla fall känns det som om det går gasnka bra. Det är faktiskt nästan skönt att vara ensam ibland. Nu ska jag sätta mig och läsa någon bok eller något annat mysigt så blir det stranden när familjen kommer hem :)

Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar