Translate

torsdag 30 juni 2011

Kämpaglöd

Taget av M på stranden
Idag har jag också haft en ganska bra dag. Jag var ensam hemma i ett par timmar och har varit på stranden med M och mamma. Efter medicinbytet har jag känt mig lite stabilare än innan och jag känner lite att det ligger på mig om jag ska bli bättre. Det kan skapa en oro men nu känns det mer som om det skapar någon slags kämpaglöd. Jag ska fasen bli bra igen. Jag har mått bra och jag kan göra det igen.

Det enda jag måste tänka på är att inte ta på mig för mycket på en gång. Oroar jag mig för en massa saker så blir det typ kortslutning i min hjärna, då vill jag bara gå och lägga mig. Som imorgon hade jag ambitionen att klara av 3 saker men jag har fått dra ner det till en sak. Det räcker gott och väl och det är lättare att fokusera om man bara har en sak att tänka på. Det betyder inte att jag bara ska göra en sak om jag känner att jag klarar de andra men det ska bara finnas ett "måste".

Jag tror att man måste tvinga sig själv lite om man ska bli frisk. Man får tvinga sig själv att gå upp på morgonen om det är svårt och man får tvinga sig själv att göra saker, även om det är små saker. Man kan inte tillåta sig att sitta hemma helt passiv. Det finns ingen sjukdom som blir bättre av det.

 Förresten så har det börjat komma blommor i min rabatt! Härligt att det blir någonting av mitt lilla ångestprojekt ;)



Hoppas att ni får en skön natt. Nu ska jag krypa in i sängen bredvid min älskade M <3

Många kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar