Translate

måndag 27 juni 2011

cipralex dag 2

Idag känns det som om det har gått väldigt mycket upp och ner men trots det så har jag gjort saker. Jag har trotsat rädslan och gjort saker ändå. Jag försöker verkligen att lära mig att acceptera att jag är rädd men att inte låta känslorna vara sanningen. Bara för att jag känner eller tänker något så behöver det inte vara sanning. Det är jag som styr tankarna och känslorna. Inte tvärtom.

Nu på kvällen så jag en film. The constant gardener som gick på 4:an. Den var riktigt bra men hemsk. Är det bara jag eller får ni också känslan av att det ligger något bakom sådana här filmer? Jag blir jätteintresserad att ta reda på om det finns någon sanning i det. Tänk om läkemedelsföretag verkligen utnyttjar Afrikas befolkning för att testa nya mediciner. Det är svårt att veta om man inte är där, folk gör mycket för pengar. Jag blev likadan av Blood Diamond, man får massa konspirationsteorier haha.

Men nu är det dags att sova. Ska försöka gå upp i tid imorgon så får vi hoppas att det är fint väder då med :)
Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar