Translate

onsdag 8 juni 2011

Någon som vill låna ut sin vovve?

Nu sitter jag hos M och bloggar lite. Han sitter med tenta så det finns inte jättemycket att göra. ;)
Jag har under min sjukdom insett att det finns två saker som nästan alltid lindrar min ångest. Det ena är småbarn och det andra är djur. Jag tror att ångesten lindras för att jag måste ta hand om någon annan. Jag har liksom inte tid att oroa mig för mig själv så mycket.

Eftersom det inte riktigt är läge att bli gravid nu så tänkte jag att det hade varit perfekt att ha en hund som jag behöver ta hand om och som dessutom får med mig ut på promenader.
Men det spricker lite där eftersom både min pappa och bror är för allergiska för att ha en hund i huset :(
Han bara ber om att få flytta in hos mig ju <3
Men i alla fall kom jag på idén att jag kunde typ låna någon annans hund och ta lite promenader med eller som kanske kan bo nere hos mig i källaren (lite avskilt från resten av huset) om någon ska resa bort och behöver hundvakt. (Om han inte är för stor vill säga.. ) Det blir liksom bra för både mig och den som kan tänka sig att få hundpassning. Sounds lika a plan, right? ;) Det kommer vara svårt att hitta någon som spenderar mer tid med vovven i alla fall eftersom jag mår mycket bättre i hans sällskap också. <3 En liten kontaktannons på bloggen typ :) haha

Ha det fint vänner!
Kram Emma

3 kommentarer:

  1. Emma, om du vill, så kan du få gå på promenad med mig och Olivia :).
    Tror inte jag kan skiljas från henne så att hon ska bo hos dig, men vi kan komma och hälsa på :). Hon blev ju väldans förtjust i din filt :P.

    SvaraRadera
  2. Åh det låter jättemysigt! det tycker jag låter som en bra plan. Är du hemma mycket eller jobbar du? Kram <3

    SvaraRadera
  3. Jag är nog hemma en hel del, har bara lite strötider. Nästa vecka jobbar jag nog inget alls. Men det är helt upp till dig, när du känner att du kan, jag är flexibel :).

    SvaraRadera