Translate

onsdag 8 juni 2011

Känner igen mig själv

Kära läsare, nu känner jag att jag börjar känna igen mig själv igen. Jag har haft en väldigt knasig vecka och vissa stunder har jag mått så dåligt att jag inte har vetat var jag skulle ta vägen. Men nu känner jag, även om jag fortfarande har ångest, att jag börjar hitta mig själv igen. Det som kanske är det tydligaste tecknet på att jag börjar må bättre är att jag börjar känna mig riktigt irriterad och rastlös av att sitta hemma. Det gör det lättare att orka utmana ångesten och åka iväg och göra något. :-)

När jag var hos MP igår så sa hon en sak som jag har funderat mycket över sedan dess. Hon sa: 
"Emma, du kan ju väldigt mycket om ångest teoretiskt, men använder du dig av det i praktiken?"
När jag tänker på det så gör jag inte det så mycket, jag har lätt att fastna i negativa tankebanor och jag använder mig gärna av säkerhetsbeteenden även om jag vet att de inte är bra för mig i längden. Därför har jag beslutat mig för att verkligen använda tipsen jag får och allt jag vet. Jag börjar med 25 min avslappning om dagen.När jag blir bättre på att slappna av snabbare kommer jag köra den korta avslappningen som är på 8 min istället. Avslappning tror jag att alla behöver, men personer som lider av generaliserad ångest är i något slags stresstillstånd mest hela tiden så då är det kanske extra viktigt. Jag har haft svårt att hitta någon avslappningskiva som jag har gillat men jag fick en av MP som jag verkligen gillar. Nämligen denna: 
Lundbeck avslappningsskiva 
Nu ska jag göra dagens avslappning så ring inte till mig på 25 min ;) 
Många kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar