Translate

tisdag 19 april 2011

ignorans eller avstängning?

När jag får ångest tänker jag ofta att jag ska ignorera det, att jag inte ska tillåta mig själv att få panik. Men ofta när jag gör det här stänger jag inte av ångesten, jag stänger bara av alla känslor så jag inte känner så mycket som jag brukar.

Igår var M här ett tag när jag hade väldigt mycket ångest och jag kände hela tiden att jag kämpade mot ångesten och det gjorde att jag inte kunde fokusera på andra känslor och slappna av. När han hade åkt och jag senare kände mig lite bättre kom jag på att jag saknade honom. Jättekonstigt eftersom han nyss hade varit här, men jag hade stängt av så mycket så jag liksom inte kände att han var här. Helknäppt...

Ikväll ska jag iaf till honom så jag ska försöka att inte stänga av om ångesten kommer. Lite kvalitetstid är alltid bra :) Idag var jag förresten i Göteborg och testade stråkar till min syster. Det var jobbigt att åka in men jag är glad att jag klarade det trots att jag fick väldigt stark ångest.

Hoppas att ni har det bra!
Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar