Translate

fredag 15 april 2011

Igår och idag har jag haft riktigt bra dagar. Jag har verkligen försökt slappna av och inte tänka för mycket och det har fungerat bra. Jag har också verkligen försökt att samla mig vid panikattacker, jag har dragit mig undan lite men varit noga med att lösa det själv och stanna kvar på platsen jag har varit och inte använda mig av säkerhetsnät som att be någon hämta mig eller liknande. Det är kämpigt men jag tror att jag måste lära mig att jag klarar att hantera det själv för att annars kommer det göra mig rädd hela livet.

Igår hade jag och M en riktigt mysig kväll. Vi sökte en massa distanskurser ifall jag inte orkar plugga på skolan till hösten. Han hade skrivit ut en hel hög med roliga kurser som jag skulle kunna tänka mig att gå. Söt :) Så nu har jag sökt en massa roliga kurser som går på halvfart eller kvartsfart så det inte blir så mycket. Jag kan mycket väl känna att jag orkar att hoppa på programmet i höst (jag har tagit en paus nu) men jag ska i alla fall göra saker jag mår bra av. Om det är av jobbet eller skolan eller någon flummig distanskurs får vi se ;)

Just nu är mitt största "måbra-projekt" plantering. Jag har bestämt mig för att göra vår rabatt fin. Det är ganska roligt faktiskt och även om jag har övervattnat några växter så är det många som har växt :) Jag tror det är bra att ha något att göra även om det är något litet och gärna något som man inte känner är ett krav. Bloggen är en del av mitt måbra-projekt också. :)

Kram Emma

2 kommentarer:

  1. mikaela torbäck16 maj 2011 kl. 22:59

    jag hoppas du kan komma tillbaka till oss, på ett sätt eller ett annat! kram mikaela

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Det värmer verkligen. Jag saknar er massor <3

    SvaraRadera