Translate

tisdag 1 mars 2011

Vad gör man när orken är slut?

                Jag är så trött, så trött
           varför är varje dag en kamp?
  är det omöjligt att vinna ett krig mot rädslan?    

              Jag orkar inte kämpa nu
        orken är slut, jag har kämpat så länge
jag önskar bara att någon annan kan kämpa åt mig ett tag
               Jag känner mig tom
      tårarna har sedan länge slutat rinna
men jag känner ingen lycka, bara sorg och tomhet

                    Jag är trött
        men det hjälper inte att sova
jag vet att orken kommer komma tillbaka
         för jag tänker aldrig ge upp
          men ibland funderar jag
vad är ett liv som går ut på att kämpa emot sig själv värt?

           Tur att det finns bra dagar
        som gör livet värt att kämpa för
   det är inte omöjligt att vinna mot rädslan
         man måste bara ha rätt vapen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar