Translate

torsdag 3 mars 2011

Medicinökning

Jahopp... då har jag ökat medicinen igen. Typiskt att man ska behöva öka istället för att trappa ner. 
Just nu känner jag mig trött och nästan sjuk, lite drogad faktiskt. Jag hoppas att det blir bättre snart. Men 40 mg cipralex är ganska mycket, jag har hört att 20 mg är max egentligen men att man kan ta upp till det dubbla om det behövs. Men blir det bättre? Jag vet inte, inte än i alla fall. Jag tror att anledningen till att jag har ökat medicineringen är jag vill att det ska finnas något annat än jag som har ansvaret för hur jag mår. Jag önskar att medicinen ska göra att jag plötsligt mår helt fantastiskt. Men jag inser ju att det inte är så, ansvaret ligger på mig. Ingen annan kan kämpa emot mina rädslor. Kanske kan medicinen hjälpa till lite, men jag måste jobba själv för att förändra något i grunden.

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar