Translate

söndag 16 januari 2011

Bra dag

Idag har varit en bra dag. Jag har inte känt av några problem alls och har mått bra. Det kan bero på att jag har varit hemma också iofs, haha. I måndags fick jag en jobbig ångestattack på Göteborgs centralstation. Allt kändes väldigt overkligt och konstigt och eftersom jag var ensam hade jag inte riktigt någon att ta stöd av. Jag satte mig i ett hörn och andades lugnt samtidigt som jag försökte försökte följa kanterna på den stora tavlan med bussavgångar med blicken. Det är ett tips jag har fått av någon av mina psykologer genom tiderna. Det får en att fokusera på något annat. Det gick över till slut. Jag kände mig nöjd över att ha lyckats övervinna den. Men trots det har jag inte mått bra efter, istället har jag tänkt på att det kanske kommer tillbaka och haft en obehaglig känsla i kroppen sedan dess. Det är alltid förväntningarna på vad som kan hända som är värst, det är också de som leder till jobbiga situationer.

Men idag hade jag bestämt mig för att må bra och det har jag gjort. Jag vägrar låta ångesten styra över mitt liv som den har gjort i så många år. Jag styr över rädslan, den styr inte över mig.

Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar