Translate

söndag 13 maj 2012

Konserter och bebis

Det har varit mycket tidiga mornar och spelande den här veckan. I onsdags hade vi rep i 5 timmar med orkestern. På torsdagen var det dags för två konserter, fredagen var ledig men på lördagen var det dags för ännu en konsert. Det har gått bra men jag känner att det är mycket att göra, jag blir väldigt trött. När vi satt på scenen inför den andra konserten på torsdagen kände jag hur jag fick overklighetskänslor. Jag fick riktigt mycket hjärtklappning, yrsel och illamående. Min första tanke var att resa mig och gå därifrån, det kändes inte värt att må dåligt över en sådan sak. Så viktigt var det inte. Men någonting fick mig trots allt att stanna. Jag bestämde mig för att vänta tills vi började spela första låten för jag vet att det kan kännas bättre om jag har något annat att fokusera på. Första låten spelade jag takt för takt, hela tiden beredd på att gå men jag klarade det och efter det lättade ångesten. Det är otroligt vad mycket jag klarar av nu, lördagens konsert kändes inte det minsta jobbig utan bara rolig. 

Förutom spelandet så har Elin och Tobias varit här med lillkillen i några dagar. Det är så mysigt att träffa honom för varje gång har han utvecklats. Nu pratar han jättemycket (jollrar) och skrattar. Det går lätt att få kontakt med honom och han är riktigt nöjd för det mesta. Man vill bära runt på honom hela tiden men man blir trött också. Idag bar jag runt på honom tills han somnade och då la jag mig med honom i sängen och somnade själv. Hur mysigt som helst att ligga bredvid en sovande bebis men tröttheten smittar lite :) 

Idag på kvällen har jag varit med familjen hos min faster. Det blev riktigt fint väder framåt eftermiddagen så vi fick faktiskt grillat. Mycket gott och trevligt. Det kändes bra hela kvällen. Nu ska jag gå och lägga mig för jag ska jobba imorgon. Inte förrän 15 dock men jag behöver plugga lite också. 
 
Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar