Translate

tisdag 8 maj 2012

3 år

Idag är ingen vanlig dag för det är min och M:s 3-årsdag. För 3 år sedan sa han "Jag älskar dig" för första gången och vi blev ett par. Oj, vad jag hade väntat på de orden, men de kom till slut och det är allt som betyder något. Inte hade jag kunnat tro att han skulle vara mannen i mitt liv när jag träffade honom i teatergruppen för drygt 8 år sedan. Men redan då fanns det kemi. Det har varit en lång och guppig väg till dagen vi blev tillsammans men sedan dess har det inte varit någon tvekan. Jag älskar honom precis lika mycket idag som jag gjorde då, om inte ännu mer. Han har bevisat att han är i mitt liv för att stanna.

Jag minns när jag mådde som sämst förra våren att jag omedvetet började stöta bort honom. Jag stängde in mig i mig själv och på något sätt ville jag göra det lättare för honom att lämna mig för jag kände att han fick offra så mycket för mig. Även om det var det sista jag ville så stod jag inte ut med att han skulle se mig som den spillra jag var. Men han stod kvar och vägrade ge sig och han bröt ner alla murar som jag försökte bygga upp. Jag minns att han sa en gång när vi hade en diskussion: "Jag kan se dig gråta, jag kan se dig skrika, jag kan se dig ha ångest men jag klarar inte av att du stänger ute mig. Du kan inte skjuta bort mig för jag kommer stanna ändå och jag kommer inte ge mig förrän min Emma kommer tillbaka."

Shit vad jag lipar nu, både när jag tänker på hur jag hade det och att jag ens kunde försöka skjuta bort honom. Han är ju bara helt underbar. Men jag tror att det också har fört oss ännu närmare varandra. Det finns ingenting som vi undanhåller för varandra och även om vi skulle försöka så läser vi varandra så bra att det skulle vara helt omöjligt. Vi tillåter inte att någon går omkring och är sur utan vi löser allt med en gång och det är nog otroligt viktigt för att ett förhållande ska fungera.

M brukar alltid säga att man inte får planera längre in i framtiden än den tiden man har varit tillsammans. Har man varit tillsammans en månad får man bara planera 1 månad framåt, 1 år får man planera ännu ett år framåt. Ja ni fattar. Men nu har vi varit tillsammans 3 år, då får man planera 3 år framåt. Det är en lång tid och på den tiden kan man hinna med mycket. Det är nästan så man kan se giftemål och barn skymta längst bort. Men jag gillar den närmsta framtiden också och då är det en massa kärlek och gemensam lägenhet som gäller.

Jag älskar dig M av hela mitt hjärta!

Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar