Translate

fredag 20 april 2012

Lägenhetsletande

Jag har hittat ganska mycket på lägenheter sista tiden eftersom jag och M planerar att flytta ihop. Det är ett ganska stort steg både för förhållandet men kanske mest för mig själv. Jag blir orolig ibland, att det inte ska fungera, att jag ska känna mig mer ensam eftersom M kommer vara i skolan på dagarna. Att jag inte kommer kunna ta mig till jobbet eller att det ska gå tillbaka i utvecklingen, att jag ska börja må sämre igen. Men samtidigt känner jag att det är dags att ta det steget och jag tror att det kommer ge mig så mycket mer självförtroende och självkänsla om jag klarar att ta hand om mig själv. Det känns som om jag kanske måste kasta mig ut lite för att kunna vinna. Jag har trots allt känt mig betydligt mer stabil på sista tiden. 

Men när jag har övertalat mig själv att det är en bra idé vilket jag verkligen tror att det är så blir jag så otålig. Jag vill flytta nu, med en gång. Det är så när man bestämmer sig för att göra något man är lite rädd för, då är det lättare att göra det med en gång. Jag tror jag är rädd att jag ska hinna ändra mig eller att jag kommer må sämre igen och inte kunna flytta. Men det var det tänket som gjorde att jag hamnade där jag är nu. Jag känner att jag vill passa på att göra saker när jag mår bättre för jag är rädd när jag kan falla igen och så blir det för mycket för mig. Jag måste hitta en balans och det gör jag nog bäst genom att inte stressa upp mig utan tålmodigt vänta på en lägenhet och sedan flytta. Jag längtar trots allt mycket efter det och det kommer jag göra om några månader också. 

Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar