Translate

torsdag 12 april 2012

Eskilstuna

På skärtorsdagen åkte jag till min mormor i Eskilstuna och jag tänkte skriva lite om hur det har varit dag för dag. 

Torsdag: Torsdagen var en jobbig dag. Jag visste att vi skulle åka senare på eftermiddagen och jag fick bara sitta hemma och vänta. Det är det värsta när man ska göra något svårt, väntan. Efter problem med bilen, irritation och stress från familjen och gråt från mig kom vi i alla fall iväg till slut. Resan dit gick faktiskt förhållandevis bra och det jobbigaste var nog när vi stannade och åt. Men i övrigt flöt det på bra och när vi kom till mormor var jag visserligen trött men varken avsvimmad eller panikslagen. Eftersom vi kom så sent blev det lite mat och sedan läggdags. 

Fredag: På fredagen gick jag och mina syskon ner till köpcentret som ligger nära mormor. Jag köpte inget men det var bara trevligt att gå och titta. När vi kom hem igen spelade vi en massa fia med mormor och åt bullar, precis som det ska vara. :)Det kändes faktiskt bra hela dagen och jag kände att det inte var så jobbigt att vara bortrest i alla fall. 

Lördag: Det blev kanske inte så mycket firande på påskafton men jag fick i alla fall ett godisägg (jag vet, jag är 21 men alla är barn när man är hos mormor). På förmiddagen åkte vi ut till morfars grav och satte påskliljor och ljus. Det är så otroligt fint där, jag tror att morfar trivs.

Kyrkogården
Efter vi hade varit där åkte vi till Lager 157 och tittade lite. Det blev ett par tröjor i alla fall :) Kvällen spenderades åter igen med Fia med knuff. Det är tradition att försöka slå mormor ;) 

Fortsättningen på veckan får ni vänta lite på men jag lovar att uppdatera ikväll igen. 
Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar