Translate

fredag 13 april 2012

Eskilstuna fortsättning

Söndag: På söndagen blev det en massa "hemmasysslor". Jag tog en promenad med Anton, vi gick på styltor, klättrade i träd och kastade pil. Roligt värre förutom att min rygg gick sönder antagligen av styltgången. Jag är tydligen för gammal för sådant så jag fick ryggskott. Jag har aldrig haft det innan och det var inte alls skönt. Typ omöjligt att sitta så det blev att stå eller ligga mest. Men jag klarade i alla fall av att baka paj. Mums!
Såklart på bär från mormors trädgård

Måndag: Natten till söndagen blev min syster magsjuk trodde vi men det var antagligen något annat för hon mådde utmärkt resten av natten och nästa dag. Men jag flyttade i alla fall upp från källaren där vi sov för att försöka undvika att bli smittad. Det var bara det att jag fick ligga i en extrasäng med min dåliga rygg och vakna av mormors klocka som slår varje halvtimme så jag kan inte säga att jag sov särskilt bra den natten. Det gjorde att måndagen blev lite seg men jag gav mig i alla fall på att hjälpa mormor att kratta lite men då kom snön. Kändes konstigt med snö nu, inte för att det är ovanligt med snö i april, utan snarare för att det kändes konstigt med snö efter våren i mars.


Tisdag: Som tur var hade att jag rörde mig mycket dagen innan och en god natts sömn i en bra säng gjort att jag hade mycket mindre ont i ryggen den här dagen. Det var skönt med tanke på att jag hade 5 timmars bilresa framför mig. Det fick bli en sista omgång fia med mormor innan vi åkte men sedan var det dags för hemfärd. Hemresan var faktiskt mycket jobbigare än ditresan psykiskt. Jag kände mig väldigt "borta" och ångestfylld de 10 första milen men sedan började det släppa lite allt eftersom. Förut hade jag alltid lättare med hemresor för att jag visste att jag var på väg hem. Nu för tiden känner jag att det inte spelart någon roll vart jag är på väg, det är alltid jobbigt att vara mellan två ställen. Men jag klarade det och det var inte outhärdligt och det är det som räknas.

Det var min lilla påskresa. Hoppas att ni också har haft en bra påsk!
Många kramar Emma

2 kommentarer:

  1. Hej! Fin blogg du har. Låter som en trevlig påsk! Gick ni en hel promenad på styltor?!? Hoppas vi ses snart! / kusin Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nej så illa var det inte. Promenad på fötterna ;) Det hoppas jag med! Är allt bra med dig? Kram

      Radera