Translate

lördag 28 april 2012

Balans

Jag ramlade in på en intervju med Isabella Löwengrip a.k.a. Blondinbella där hon påstod att hon mådde dåligt just nu för att hon hade magsår och det beror oftast på en bakterie och det är ren otur att hon har fått det. Då kände jag lite att om någon i hela världen kan få magsår av stress så borde hon definitivt vara en av dem. Jag ska inte diagnostisera någon men på ett sätt kan jag se att hon lever precis som jag gjorde och förnekar det. Antingen så kör man på i 200% eller så fungerar det inte alls. 

Men hur som helst har jag i alla fall det problemet och det är något jag jobbar med hela tiden, jag måste hitta ett sätt att få balans i mitt liv. Topparna och dalarna blir så stora och varje gång jag hamnar i dalarna igen blir det svårare att ta sig ur dem. Jag tar oerhört små steg nu, hela tiden små nog så att jag tydligt ska känna när det blir för mycket. Jag vill ha ett liv i balans där det bara är små svängningar istället för de stora och för det måste jag lära mig att ta det lugnt och ha mindre krav på mig själv. Jag har kommit till det stadiet där jag har fattat det men det har tagit drygt 10 år. Jag är driven och ambitiös och det kommer jag alltid vara men det är skillnad på att vara det och att vara nästan manisk för att man är så rädd att misslyckas och förlora allt. 

Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar