Translate

söndag 4 mars 2012

Solig fredag och lördagsjobb

I fredags skrev jag ju att jag skulle baka men så blev inte riktigt fallet just då. Istället gick jag ut och la mig i solen och bara njöt. Det var helt underbart skönt och solen värmde långt in i själen :)
Fantastiskt skönt (om ni undrar över kinden så är den svullen precis som det ser ut, käkledsinflammationen gör sitt :P)


Efter ett tag kom Stefan och M över och vi satte oss och picknickade i solen. Hur mysigt som helst att kunna ha picknick. Det trodde man inte när snön låg på marken för en vecka sedan. Efter det var det orkester och sedan kom två barndomsvänner till mig. Det var hur trevligt som helst att träffa dem igen. Vissa gamla kompisar känner man att man inte har något gemensamt med längre men de här två tjejerna är underbara att prata med. Det är inte konstigt eller spänt på något sätt. Vi pratade gamla barndomsminnen och tittade på Svanprinsessan. Jag vet inte hur många gånger vi såg på den när vi var små och önskade att vi var Odette. Tiden bara flög iväg och jag tror att klockan hann bli 2 innan de gav sig av hemåt. 

Nästföljande morgon betydde givetvis den sena kvällen att jag sov väldigt länge. Dels blir jag otroligt trött när jag gör mycket men sedan tror jag också att inflammationen och smärtan tar sin del av energin. Men det var definitivt värt kvällen igår. Klockan 5 började jag jobba på teatern och jag kan STOLT säga att jag klarade HELA kvällen från början till slut helt själv. Jag tog mig till och med fram och tillbaka själv. Jag är jättenöjd och jag vet att jag inte hade klarat det för några månader sedan så det är vid sådana här tillfällen man verkligen känner att man gör framsteg. 

Nu ska jag krypa ner bredvid min M i sängen och sova riktigt gott, det förtjänar jag :) 

Kramar Emma

1 kommentar:

  1. Tack för en jättetrevlig fredagskväll =D Vi får köra en repris snart tycker jag! Kram /Sandra

    SvaraRadera