Translate

onsdag 14 mars 2012

Solen

Solen ger mig verkligen extremt blandade känslor just nu. Jag fullkomligt älskar att ligga i solen och njuta, idag kunde jag sola i bara underkläder på tomten. Helt galet varmt =) Men så kommer också rastlösheten och känslan av att vilja göra saker men inte riktigt kunna. På något sätt ger solen både glädje och värme men också mer krav, i alla fall för mig.

Idag har jag i alla fall haft lite att göra. Jag och lillasyster var och shoppade på stan, eller ja, jag fick mest fönstershoppa för jag har inte så mycket pengar just nu (för min motvilja att ta sjukpenning, jag är knäpp :P) men i alla fall var det en trevlig brytpunkt från vardagslunket.

Imorgon är det den dagen som ger mig mest ångest. Psykodrama-dagen. Men jag ska försöka att se det positivt. Jag har ju inte dött än i alla fall. ;)

Hoppas att ni kan njuta av solen!
Massa kramar Emma

2 kommentarer:

  1. Föll in på din blogg och kunde inte sluta läsa. Jag känner igen mig i nästan allt du skriver och tycker att du gör det bra som är så öppen med det. Jag har inte riktigt kommit så långt ännu, är sjukskriven på heltid nu men det är skönt att veta att man inte är ensam, och att det jag känner angående krav, måsten och ork inte bara är för att jag är ovanligt svag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittade hit. Tack så mycket! Det är synd att det finns andra som mår dåligt men det är bra om jag på något sätt kan få er att känna er mindre ensamma. Jag känner mig också mindre ensam då :) Du är inte svag, du är stark som orkar kämpa emot sjukdomen.
      Ta hand om dig! Kramar!

      Radera