Translate

onsdag 11 januari 2012

Sjuk

Idag mår jag inget vidare. Är snuvig och har ont i halsen men om man ska vara positiv så har jag mindre ont i halsen idag än vad jag hade igår. Det som är jobbigt med att vara sjuk för mig är inte själva sjukdomen utan det att man inte orkar komma ut och göra saker. Det gör att jag mår sämre psykiskt också och hinner bli nervös för det jag ska göra när jag är frisk. Dessutom blir det alltid en svår sak att väga. Det blir: Stannar jag hemma för att jag är sjuk (vilket är ok) eller stannar jag hemma för att jag har ångest (vilket inte är ok)?

Jag ska i alla fall snart åka och hämta min lillebror och det känns jättetufft bara för att jag har extra ångest för att jag är trött och för att jag har suttit hemma de senaste dagarna. Men det går väl bra, annars går det dåligt och det finns inte så mycket jag kan göra åt det ändå. På ett eller annat sätt löser det sig ;)

Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar