Translate

onsdag 28 december 2011

Verkligt= overkligt?

Idag mår jag inget bra alls. Jag vaknade inatt och trodde att jag var sjuk men jag tror faktiskt att jag fick en ångestattack i sömnen för att jag drömde mardrömmar. Det är trevligt att vakna på det sättet. I alla fall så har hela den här dagen varit fylld med nervositet och ångest.

Det är konstigt. Jag har haft en fantastisk julhelg och mått väldigt bra och så kommer det en sådan här dag och då känns det som om jag inte har någon hjälp av de bra dagarna. Det känns nästan som om jag var en annan person då. Som om de inte hände på riktigt, för tanken att jag skulle göra samma saker nu känns nästan helt omöjligt. Det är typiskt, inte bara är jag säker på att dåliga saker kommer att hända, jag skjuter också undan de bra erfarenheterna som att det inte har hänt på riktigt.

Jag tror att jag ska ringa och prata med någon en stund nu så jag kommer ur de dåliga tankebanorna. Allt låter så rätt när man tänker det men säger man det högt är det inte alltid lika logiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar