Translate

söndag 4 december 2011

Andra advent

Den här helgen har varit riktigt intensiv. När jag kom hem från orkestern i fredags så var Elin och Tobias här. De hade kommit för att fira mig lite eftersom jag fyller år imorgon ;) Jag fick en massa julpapper och snören av dem. Jag älskar att slå in paket så det var perfekt :D

På lördagen bakade vi lussekatter. Vi lyckades glömma saffran först som är det absolut viktigaste men eftersom i alla fall jag provsmakar på degen så märkte vi det ganska snabbt och kunde blanda i det.

Lussebak
På kvällen åkte jag och M till några vänner som hade inflyttningsfest. Det var faktiskt jättetrevligt och vi var där riktigt länge, jag kände mig inte alls ångestfylld utan bara lite orolig första timmen. 

Idag har jag firat 2:a advent med att utmana mig själv ännu mer genom att åka till Göteborg och handla på Tingstads Cash med M och hans föräldrar. Göteborg har länge varit en psykisk spärr att komma till. Det kan bero på att jag mådde så himla dåligt de sista gångerna jag var där strax innan jag föll ner ordentligt. I alla fall så vet jag att jag klarar det nu för det kändes inte ens särskilt jobbigt och jag som har oroat mig så mycket för det. Ja, skönt i alla fall :) Man klarar ofta mer än man tror. 

Kram Emma

1 kommentar: