Translate

måndag 7 november 2011

Helgen

Jag har haft en riktigt bra helg. I lördags, den 5:e november var det filmkväll hos M med lite vänner. Vi säg på V for Vendetta (såklart) ;) Riktigt bra film och alltid aktuell. Riktigt trevligt också att träffa lite teatermänniskor :)

"Remember, remember the Fifth of November,
The Gunpowder Treason and Plot,
I know of no reason
Why the Gunpowder Treason
Should ever be forgot."


Dagen efter åkte jag och M och gick på visning på Tjolöholms slott. Det var riktigt mysigt! Även om jag har varit på Tjolöholms slott många gånger så har jag inte hört historien om de som byggde det och liknande. Det är ett vackert slott. I nästa vecka ska jag dessutom gå och se Melancholia som är inspelad just där så det är kul om man känner igen sig :)
Tjolöholm slott

Jag utanför slottet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar