Translate

måndag 24 oktober 2011

Söndag

Idag var det riktigt fint väder på förmiddagen så jag och mamma tog en långpromenad. Det var lite jobbigt men det var ändå skönt att komma ut. Jag har också städat mitt rum, jätteduktig känner jag mig :) Men det känns som det bara blir fler och fler prylar hela tiden, kanske dags att rensa ut lite och sälja/skänka bort lite saker?

Imorgon ska jag till MP och prata lite och så ska jag träna med mamsen. Jag hoppas att jag kan prata lite med MP om att eventuellt ha en stödperson som kan göra lite saker med mig på vardagarna. Det känns lite konstigt men jag behöver liksom "träna" på att komma ut och träna på att exempelvis åka buss. Jag kanske får ta en busshållplats i taget och utöka det allt eftersom och för det behövs regelbunden träning. Jag känner inte att jag riktigt är redo att ta de stegen själv men det är nog också viktigt att det inte hela tiden är med M eller mina föräldrar för det är egentligen kanske lite väl tryggt. Dessutom så känner jag inte riktigt att jag kan be någon lägga ner så mycket tid på mig, då är det bättre att få hjälp utifrån. Jag ska ta upp det i alla fall så får jag se vad hon tycker.

Nu är det dags att sova så jag vaknar upp till en ny och härlig dag imorgon :) Vad tycker ni förresten om ljusen här nedan? Jag bytte färg på dem för att variera lite. Var det finare innan eller nu?

Kram
Innan
Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar