Translate

söndag 18 september 2011

Var är ni positiva erfarenheter?

Jag är lite irriterad nu. Det känns som jag gör allt rätt men ändå så vill det inte riktigt fungera. Jag skulle behöva en riktigt bra erfarenhet så jag känner mig säker på mig själv för det är där det brister. Jag måste kunna komma tillbaka efter en ångestattack med mer kraft att kämpa igen. Men det är så tungt eftersom man använder i princip hela sitt energiförråd.

Jag antar att jag ska vara snäll mot mig själv men jag gillar inte när det går "dåligt". Även om jag klarar av saker ibland så känns det som ett misslyckande om jag mår dåligt under tiden. Jag måste bli snällare mot mig själv men det är svårt för jag gillar inte den här skiten. Nej, nu får jag gå och göra något roligt så jag blir på bättre humör.

Puss på er! Emma

3 kommentarer:

  1. Det där är jättesvårt, så känner jag ganska ofta, att jag liksom inte kan vara snäll mot mig själv för jag har mått dåligt ändå. Mår jag gör nåt bra, så har jag svårt att ta till vara på det, för jag mår liksom dåligt ändå. Men precis som du säger så måste man bli snällare mot sig själv, acceptera det som är och faktiskt bli glad åt att man gör bra saker, och inte fastna i de negativa banorna. Men jag har svårt o förklara det, kanske för att jag är mitt inne i det. Får man en ångestattack så är det svårt o komma upp igen, då får man nästan ha någon att resonera med för att komma upp ur tankarna igen ;) KRAM Lisa K

    SvaraRadera
  2. Jag vill att du kollar på den här:
    http://www.youtube.com/watch?v=u2AibapAJfE&list=FL42-g5m1WBpcQnQzw6GXpxw&index=74

    Nog för att den är given utav en av våra ledare i kyrkan, men jag tror verkligen att du kan hitta mycket bra tankar från den!

    Jag ÄLSKAR det här klippet/talet och har säkert kollat på det över 100 gånger, framför allt i stunder då jag haft det svårt.

    Kramar på dig!

    SvaraRadera
  3. Lisa: Ja, det är verkligen så lätt att fastna i de tankarna. Oftast kan man behöva någon som drar upp en lite. Men vi får jobba på att vara snällare mot oss själva. Jag menar, jag skulle aldrig var såhär kritisk mot en annan person :)

    Joel: Tack för länken. Det var fint och det finns en massa fina budskap i den som man kan ta till sig även om man inte är medlem i kyrkan. :)

    SvaraRadera