Translate

måndag 12 september 2011

Ensamhet

Den här veckan har varit riktigt tuff. I och med att alla har börjat jobba och börjat skolan så har jag varit ensam hemma nästan hela tiden. Det är ganska stor omställning från innan när det nästan var någon med mig hela tiden och jag tror att förändringen har påverkat mig mer än jag hade trott. Jag har haft riktigt svårt att göra något över huvud taget, att komma iväg någonstans.

Jag gillar inte att vara själv. Jag tänker alldeles för mycket då och jag har en tendens att tänka ganska negativa tankar och de skapar mycket ångest. Den positiva uppåtkurva jag har känt sista tiden kändes helt plötsligt som den vände. Då blir jag så fruktansvärt rädd att falla tillbaka i det mörka hålet som jag var i ett tag. Jag vet att det går upp och ner och att en dålig vecka inte behöver betyda att det är på väg ner igen men jag blir ändå rädd. Och rädsla är inte bästa sättet att motverka ångest.

I alla fall så kom jag aldrig iväg på det första läkarbesöket i fredags så jag gör ett nytt försök imorgon igen och denna gången ska jag klara det. Det är bara att ta tjuren vid hornen och börja kämpa igen. Jag har haft en skön och positiv period, nu får jag jobba för att få den igen.

Många kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar