Translate

tisdag 5 juli 2011

Träning :)

Hej söta människor!

Idag har jag varit på gymmet och tränat. Det var länge sedan sist så det var riktigt skönt att träna på riktigt igen. Det har blivit mycket stillasittande hemma så det var dags. Det enda som är lite segt är att det gör väldigt ont i mitt knä när jag tränar. Vi får väl se om det blir bättre, annars får det nog bli operation.

Jag kom och tänka på en period när jag tränade riktigt mycket. Jag gick upp 7 på lördagar för att vara med på ett pass som började 8 (hur jag nu orkade det...fråga M, han vet att jag inte är morgonpigg) och tränade 3-5 dagar i veckan och jag fick typ hålla i mig för att inte träna mer. Då mådde jag så grymt bra. Jag kände att jag var pigg och min kropp var stark och jag mådde bra psykiskt också.

Jag lovade mig själv att jag inte skulle sluta med det för att det verkligen fick mig att må så bra men likt förbannat kom en massa emellan och så helt plötsligt så tränade jag ingenting längre. Jag tror verkligen att träningen får mig att må bra, massa härliga endorfiner som släpps lös. ;)

Jag hittade ingen helkroppsbild men jag hade riktigt fin kropp.
Kan jag tänka mig att få igen, hahha :D 
Vet ni förresten att de rekommenderar en 30 min snabb promenad om dagen för personer med lättare depressioner i England? Läkare skriver alltså recept på det istället för antidepressiva. Det har visat så god effekt så det är inte bara jag som hittar på att det är bra med motion ;) Men i alla fall så ska jag försöka komma igång med träningen på riktigt igen, jag tror att det får mig att må bättre.


Kramar <3

3 kommentarer:

  1. Låter helt klart vettigt! Träning = endorfiner = mår bättre :)

    Träna på! Våga ta i så du svettas extra mycket! Endorfin-kicken tycks bli större då. I alla fall för mig ;)

    SvaraRadera
  2. Vill du ha någon att träna med så är jag hemskt gärna på! Jag behöver komma igång, och det är alltid roligare med någon :).

    SvaraRadera
  3. Lina: Ja, absolut! nu har det blivit lite på sista tiden men det är mycket roligare att träna med någon så när jag komemr igång igen så ska vi det :D

    SvaraRadera