Translate

lördag 16 juli 2011

Hos mormor

Nu är jag uppe hos mormor i Eskilstuna. Jag tycker att det är jobbigt att resa så därför var det en stor utmaning. I och med att det har varit nästan omöjligt för mig att ta mig 2 mil till Göteborg så är 40 mil ganska bra jobbat. ;) Det jag gjorde var att jag bestämde mig, jag fick bara acceptera att jag både kunde dö och att jag kunde svimma. Men skulle det hända hade det lika gärna kunnat hända hemma. Det har inte fungerat att tänka att det inte kommer hända något, för kommer paniken så tror jag det i alla fall. Det är när man är inne i den fullständiga paniken som man får ägna sig åt att försöka övertyga sig själv om att det inte kommer hända något farligt.


Men det gick ganska bra faktiskt ändå, det var jobbigt men 75% av resan var ändå ganska behaglig om än lite nervös. På vägen stannade vi och fikade i Hova på ett mysigt konditori. De hade riddarspel där precis den här dagen så den lilla byn var full med folk, många var fina och utklädda =)

När vi väl kom fram var det jobbigt och kändes konstigt att inte vara hemma, men jag vande mig ovanligt snabbt och nu känns det riktigt bra att vara här i huset. Vi började med att spela fia också så det känner jag mig hemma. Det måste man göra, det är tradition att slå mormor i fia :D

Idag har vi hälsat på morfar på kyrkogården, kära morfar <3  Sedan åkte vi till Hälleforsnäs och Lager 157. Där fikade vi och handlade lite. Det blev en klänning för mig men jag ångrar nästan att jag inte köpte en skitsnygg jacka som jag hittade också.. jag vet inte, vi kanske får åka tillbaka och köpa den ;)

Nu på kvällen har vi käkat godis och plockat en massa bär åt mormor så hon kan göra goda pajer, sylt och saft haha! Nej, men nu ska jag vara social igen.


A tycker att det är roligt att bädda, haha ;)
Älskade morfar <3

Ha det bra! Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar