Translate

onsdag 1 juni 2011

studentdag

Idag tar en massa personer studenten. Grattis till er och ett extra grattis till min kära kusin Caroline <3
Hoppas ni får en helt underbar dag. Passa på att njuta för det händer bara en gång :) Nu kan alla glada studenter sluta läsa så ni inte blir nedstämda på något sätt ;)

Jag mår sååå dåligt. Jag vet inte vad jag ska göra, det känns nästan bara som det blir värre. Jag känner att jag borde åka ner och se mina kompisar ta studenten och jag känner att jag borde åka både hit och dit och fira alla som har en av de bästa dagarna i sina liv, men jag orkar inte. Jag känner mig som en hemsk människa men jag orkar inte se all glädje och känna pressen att jag ska vara glad själv. Jag missunnar verkligen ingen glädjen, jag orkar bara inte vara glad själv. Jag hatar den här jävla ångesten som får mig att tro att jag inte klarar någonting, som får mig att må så dåligt så jag måste kämpa varenda sekund av min vakna tid.

Jag vet att jag borde acceptera att jag mår dåligt nu och att jag ska vara nöjd med minsta lilla sak jag klarar, om det så bara är att gå upp på morgonen och göra mig i ordning, men det är svårt. Jag kan inte sluta tänka på hur jag har mått innan och vad jag har klarat av. Då känns det så hemskt och meningslöst att vara där jag är idag. Jag vet att det kommer att bli bättre, man kan inte må såhär i all evighet men jag känner mig trött, jag vill att det ska bli bättre nu. Jag orkar inte riktigt ta tag i det själv men jag vill att det ska bli bättre ändå... går inte riktigt ihop va?

Jag antar att jag får sätta mig i solen och ta en lugn dag och strunta i alla krav om det går och hoppas att jag vaknar på en bättre sida imorgon.

Kramar Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar