Translate

onsdag 15 juni 2011

aktiv dag

Idag har jag hunnit göra mycket. Jag fick gå upp (alldeles för) tidigt eftersom jag skulle till MP och prata. Vi pratade om mycket men även om hon kan lära mig nya saker och få mig att känna mig mer nöjd med mig själv, kan jag ibland känna att jag vet det mesta hon säger. Jag vet hur man ska tänka men jag har svårt att använda mig av det. Men det är väl en sak att arbeta med.  

Efter pratstunden gick jag och köpte en korsordstidning. Lite tantigt, jag vet men jag tycker att det är kul. ;) Jag planterar blommor, löser korsord och knypplar. Vad ska det bli av mig? Jag kommer gå med rullator när jag har fyllt 30 haha ;) Jag köpte också lite andra prylar på Kungsmässan. Det blev ett par shorts, en solhatt och en ring. 

På vägen hem från Kungsmässan mötte jag upp Lina och lilla Olivia. Vi gick hem till mig och myste och pratade lite :) Olivia flyger bokstavligt talat upp i luften när hon skäller. Det blir så stor kraft i den lilla kroppen haha. 
Söta Olivia :)
På kvällen hade vi möte med RUM Halland (Riksförbundet unga musikanter) där jag sitter som ordförande. Jag har mått bra den största delen av dagen idag men på eftermiddagen kom ångesten. Det kändes nästan som om medicinen fungerade sämre och sämre framåt kvällen. Det var antagligen inbillning men eftersom jag tog medicinen så tidigt idag så funderar jag på om det kan vara så att den avtar lite i styrka under dagen. Jag vet inte, någon annan som tar venlafaxin som har märkt av det? 

I alla fall får man väl ändå säga att det har varit en lyckad dag i det stora hela. Nu ska jag gå och lägga mig så att jag kanske orkar gå upp imorgon och följa med och titta på lillebrors avslutning. 

Sov gott!
Många kramar Emma

4 kommentarer:

  1. Naaw, söt hon blev. Du ska få ta alla kort på henne i fortsättningen :).

    SvaraRadera
  2. Tror mycket väl det kan vara så, det jag hade mest problem med i början var att jag blev väldigt trött. Så därför tog jag dem på kvällen. Men kanske bättre för dig att ta dom runt 11 då. Jag tror man får prova sig fram, jag tar dom innan jag går och lägger mig nu, vilket egentligen inte är så bra eftersom jag går och lägger mig på så olika tider :S man ska ju helst försöka ta dem samma tid varje dag.
    Hmm, inte mycket till svar, men hoppas du får ut något av det iaf :P
    Hoppas vi ses imon. Kram :)

    SvaraRadera
  3. Ja, men jag har iofs tänkt på det med. Att jag har känt mig tröttare sedan jag började med den här medicinen, men jag har varit lite osäker om det har haft med det eller allergin att göra.

    Jag tar iofs dem väldigt oregelbundet när jag tar dem på morgonen. Kan vara en skillnad på 4-5 timmar ibland. Kan nog finnas en del förbättringsmöjligheter där ;) haha.

    Det är alltid bra att höra hur andra har reagerat på medicinen, just nu har jag känt att biverkningarna har varit fler än med min förra. De som märks mest är nog tröttheten, huvudvärk, muntorrhet. Men det kanske blir bättre senare.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Lina: Ja visst blev hon söt?! Haha, hon tittade in i kameran i alla fall ;)

    SvaraRadera