Translate

söndag 22 maj 2011

mår bättre

Hej vänner!
Vill bara säga att jag mår mycket bättre nu. Jag fick en hemsk panikattack och det tog ett bra tag att samla sig men nu känner jag mig ganska lugn. Ikväll kommer halva familjen som har varit på läger hem igen, det blir mysigt tycker jag :)

Igår var jag på apoteket och skulle hämta ut den nya medicinen. Jag var på apoteket i stan och det var sista gången jag går dit kan jag säga. De är oeffektiva och trots att det är lång kö så är EN receptkassa öppen och de sitter med varje person i 5-10 min. Jag skojar inte, jag trodde det var kunderna som var sega men det var personalen som inte kunde hitta rätt medicin på datorn och gick runt och letade efter medicinen samtidigt som de stannade och pratade med kollegor. Nej, jag vet inte men jag tycker inte det är första gången det är så där. Tacka vet jag apoteket hjärtat på kungsmässan. De är professionella och effektiva utan att för den delen vara stressade. De har ett bra och effektivt system helt enkelt. Jag vet inte om skillnaden beror på att det ägs av olika företag (apoteket i stan är medstop) eller om det beror på miljön på arbetsplatsen. I alla fall vet jag var jag kommer gå för mina framtida medicinköp .

Kram Emma

2 kommentarer:

  1. Skönt att du mår bättre. Håller tummarna för att venlafaxinet kommer funka lika bra för dig som det gjort för mig.
    Hoppas vi ses nästa rep :)
    kram

    SvaraRadera
  2. tack vännen! det hoppas jag med. Än så länge känns det inte så stor skillnad men jag går på en väldigt låg dos så jag tror att det kommer att kännas bättre när jag höjer :) Det hoppas jag med <3 Kram

    SvaraRadera